i loved you first

Idag ska ni få höra massa posetiva saker från mig! Nästan iaf!

Dagen började med att jag klev upp aptidigt och skulle hjälpa far att flytta, vi sprang upp och ner i lägenheten och körde tre lass till skogsgatan från 8-tiden till fram imot 5-tiden.
Jag var riktigt arg på min bror efter vi var klar, eftersom han hade lovat att jag skulle få LÅNA hans säng, men nu tog han visst tillbaka sitt löfte och sa att han aldrig hade sagt något sådant - YEAH RIGHT!

Efter vi kört alla möbler körde far ut mig till stallet och jag hittade inte min nyckel så jag fick bulta upp mitt lås och det kändes ju trevligt.
Jag började med att leka lite stallvärdinna, eftersom dom som egentligen var, red på lektion så jag fick dela ut hästar.
Därefter red jag Kiamba och vi tränade mycket på att gasa och bromsa, hon gasade nästan bättre.
Ni skulle sett henne igår när vi skulle hoppa, det gick jäkligt fort kan jag säga, men en bana på 1m knep vi i den farten iallafall, trots att jag red bajs från början.
Hur som hellst, efter Kiamba blev det Bosse's tur och han sprang himla fort och tyckte att det var så skojigt, för han trodde ju att det var han som skulle få tävla, dock var inte sanningen så.
Vi red både lite ute på plan och i ridhuset och hoppsan hejsan vilka ökningar han har börjat få nu, dock tror jag dom blir ännu bättre när han får skor på fötterna.
Efter Bosse's tur var det dags för Adrienne, vi bråkade som aldrig förr och hon stod lite på bakbenen , men ja vann iallafall , trots att jag motvilligt gav upp på slutet när vi gjorde en dålig halt.
Jag var döds trött efter detta, men tror ni att jag fick vila?
Inte då, jag duschade Kiamba och fixade till henne lite, under tiden kom syster till stallet, hon och E-day hade varit och tävlat i Vännäs och tro det eller ej , men dom kom hem med en blågul rosett! Grattis till dom!
När vi äntligen var klar åkte vi hem och dum som jag är sitter jag här nu, trots att jag ska upp om två timmar, men jag får skylla mig själv, för er som inte fattat , så ska jag och Kiamba tävla hoppning imorrn, vilket ska bli riktigt kul om jag bara kan rida.
Sedan har jag tävlingar med Adrienne (och lite Kiamba) fem helgen framöver, kan ju säga att jag och Adrienne sticker till Matfors på söndag också med lagen, efter dagen känns det inte så inbjudande.

Jag är lite stolt över mig själv, har hållt mig från gråten i två dagar nu, men jag är jäkligt nyfiken på massa hemligheter istället, tusan, bäst jag backar!

"Så snabbt ett liv kan gå från vackert till skit - hur kan något så vackert som kärlek, bli så fel?"

/grassmonkey

image28


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0