är jag svart-vit innuti

DAAMN! Jag vet inte ens hur jag ska uttrycka mig!
Har varit och sett KENT ikväll och gosh , det är nog bland det bästa jag gjort i hela mitt liv, verkligen ett sånt ögonblick jag kommer minnas hela mitt jävla liv!
Tänk er ögonblicken , alla människor står och skriker , för dom älskar samma sak som just du , det finns inga andra än du , publiken och bandet. Musiken dånar ut ur högtalarna du blir trampad på, folk sliter i en, man blir knuffad hit och dit , men det gör inget, vi är alla där för samma sak - musiken.
Jag förstår inte hur folk kan hata ett sånt här band, deras texter, förstå att alla ord som kommer hur Jocke Bergs mun är som magi, det är precis som man känner, hur man själv skulle ville säga allt om man bara kunde.
Jag ska fan ha Kent spelad på min begravning, så är det bara. Men blir insperarad, att bara leva. Dom har texter till när man mår som mest skit och som när man bara vill leva fullt ut. Hans röst, är fan som poesi, han har sin lite kaxiga attityd, han artikulerar som en galning, men menar allt han säger, dom menar allt dom spelar, dom tror på sig själva och dom vet hur jävla bra dom är, men ändå överdriver dom inte. Ni förstår bara inte, det går nog inte att beskriva!
Efter allt det här, då känner man sig mållös, allt hoppade, skrikande, trängade, svettades och klappade, allt var värt det och nu känner man sig helt vilsen, kan inte riktigt sätta ord på allt, men det är helt överväldigande och man vill bara ha mer mer mer, men samtidigt är man ledsen över att det är slut, det känns som man inte minns något, som att själen var någon annanstans under spelningen, men plötsligt hittat tillbaka och undrar vad den missat, det är då man vill gråta en skvätt för att man kände sig så borta, men samtidigt ler man, för man hade sinnet kvar och även för all tinitus i världen, var det värt det.

Men det är bara min känsla av allt.

Jag säger nog tack och bock för denna gång, men nog jävlar är det inte den sista, jag ska se dom minst 5gånger till innan jag dör.
Min efterfest är mina hörlurar, Kents musik och Jenny på msn och det passar mig utmärkt.

/newbie

image57

Kommentarer
Postat av: Jennupai

DET VAR SÅ JÄVLA BRA! Seriöst, får jag kopiera det här och lägga in på min blogg?! ;) Känner precis samma som dig. Går knappt att beskriva i ord. Men, KÄÄÄRLEEEK!

2008-03-07 @ 00:10:31
URL: http://jennupai.blogg.se
Postat av: Sandra

Fan vad bra skrivet. Jag gillar ju då inte Kent, men jag förstår ändå din kärlek till dem. :'D

2008-03-07 @ 11:38:49
URL: http://laxbox.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0