release me

låt mig bli blind, men inte för alltid, bara för ett tag, så jag har tid att stanna upp, andas och inse hur livet passerar.
för det är det i vi i slutänden alla gör, glömmer bort att se oss omkring. vi stirrar oss blind på hur vi själva är, lever och ska vara, för att få den där uppmärksamheten som får oss att synas och höras. vi tänker för lite på andra.
jag inser att hälften av alla som läser det här tänker "jag är inte alls en sån person, jag tänker mer på andra än på mig själv", men tänk efter igen, du nämnde just dig själv, du tänkte på hur du själv var, inte på hur jag eller någon annan var. på dig själv.

en väldigt blandning av ord blev det här, men det är så det brukar se ut när tankarna får vandra fritt.
jag såg en gubbe idag som satt på en rullator och åt en banan, i sin egen trädgård och jag fick verkligen tankarna om att han hade tid att sätta sig ner, så hade jag det också. samtidigt såg han ledsen ut, men det antar jag att alla gamla gubbar gör.

ibland kan man bli rätt trött på livet, man klagar och skriver av sig, för att få andra människor uppmärksamhet. man säger att man hatar det och att man vill dö. men jag har kommit på att jag vill inte dö, jag kan inte tänka mig att en vacker dag ligga på min dödsbädd och veta att jag aldrig mer får se ljuset, för inget vet vad som kommer efter.
jag tror jag är rädd och egoistisk.

och med dig, vet jag inte längre. du har slutat se mig för längesen. jag vet inte vem du är längre.
förlåt mig för att vara en pain in the ass

/newbie


Kommentarer
Postat av: Saja

Jag vill har inget speciellt att kommentera men jag vill egentligen inte skriva det för det här var bra skrivet. :]

2008-05-13 @ 09:10:03
URL: http://laxbox.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0