cut the... crap?

Har precis läst klart Emmas (emmastman.blogg.se) blogg och ja, den var sjuhelsikt lång. Men det låg något bakom den.
Förutom, som jag ser det, en djupt sårad människa som skrivit det så är det någon vishet i att förmedla ett budskap, inte att det är fel att gå och bli kär, utan att "lämna ut sig" för snabbt, till för många.
För så är jag när jag är kär. Då är jag den lyckligaste människan på jorden och det är bara den personen jag ser. Jag lämnar ut mig totalt. Är öppen iallt och litar verkligen på personen. Det är därför man blir så oerhört sårad när det tar slut.
Det känns som någon hoppat in i hjärtat, tagit med sig en kniv och sedan styckat sönder det totalt. Bara för att.
Men om man då inte skulle våga älska? Då skulle vi föralltid stå kvar med frågorna; Hur känns det? När vet jag?
Och dom kan ingen annan svara på än du själv. Du kan inte säga att när du är kär; så pirrar det i magen och du blir röd i ansiktet o.s.v. Det funkar inte så.
Det är bara Du, som vet när du är kär. Och det är bara Du som vet om det är värt det.
Är det värt att lämna ut sig själv, låna ut sitt hjärta och be sin käresta att krypa ner i ens själ?
Är det värt att smärta den personen kommer lämna efter sig då den stänger dig ute, sliter sönder ditt hjärta och trampar på din själ?
- Ja. För kärleken är det vackraste vi har. Vare sig det är till en person, din hund, eller din nallebjörn. Så är det ändå kärlek.
Det s.k lyckoruset är något jag tycker alla borde få uppleva. För jag älskar det. Det är sant. Jag ä l s k a r det.
Sedan har man då konflikterna. Jag säger att jag är kär, jag säger orden, innan jag själv ens vet om dom är sant.
Jag har gjort något som jag inte insåg förrän det var slut, men jag tvingade mig själv att bli kär. Från början var det inte dom känslorna, men när det sedan tog slut, då var jag redan uppslukad, tagen av den härliga känslan.
Men när sorgen lagt sig efter att ja tappat den lyckligaste känslan, då insåg jag hur tom jag egentligen var.
För jag var egentligen inte kär i honom..
Jag var kär i kärleken.

Have you ever been in love?
You could touch the moonlight
When your heart is shooting stars
You're holding heaven in your arms

/grassmonkey



Kommentarer
Postat av: emma

så sant! så sant så sant så sant! du har så rätt i det du skriver malin. skit bra skrivet!!!! <3

2008-10-23 @ 11:30:41
URL: http://emmastman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0