where you gonna go?

Idag kommer det nog bli ett väldigt långt inlägg...

Just nu är alla och springer runt på parken på explore.. förutom jag.. och linda.. och lovisa... vi sitter på olika platser och gör nog helt olika saker. Jag bloggar till exempel. För inte fan orkar jag lägga ut pengar, på sådant som jag ändå inte blir lyckat. Det blir det aldrig. Parken och jag.. vi hör liksom inte ihop.
Jag och Lovisa satt just och pratade om detta fenomen tidigare idag, och jag måste säga det gott folk. Jag har underskattat den flickan, egentligen aldrig riktigt lyssnat på det hon har att säga och det skäms jag för. Hennes tankar och åsikter liknar mina och hon ger en faktiskt inspiration. Och jag tycker helt klart att ni ska kolla in hennes blogg, för hon är riktigt cool.
http://viewsoflife.blogg.se/

Kan ni tänka er att jag gör reklam för en annan persons blogg.. det händer.. aldrig.

Jag har haft en riktigt skön kväll, jag blev utbjuden på middag av mamma, så med henne, anders och syster åt vi buffé på varvsberget. Det var inte så jättegod mat, men det var mysigt.
Och gud vad trött jag är. Det har varit en riktigt hektiskt vecka med 3redovisningar (okej det låter inte mycket) men det tar ändå, speciellt när jag är en sådan person som väljer att göra allt det jobbiga, i sista minuten. Jag har suttit uppe och pluggat till klockan 2 nästan alla nätter den här veckan.

Mer underhållande från ikväll var att jag hittade min självfränd inom musiken. Han tyckte exakt som jag, hade hört band som jag aldrig hört att någon annan lyssnat på förutom jag. Vi disskuterade vilken musik vi skulle kunna tänka oss att ha på våran egen begravning och när jag säger den första låten jag skulle kunna tänka mig blir det kusligt, för det är en av dom han också tänkt sig. Jag fick nästan rysningar.
Jag hittade tillbaka min kärlek till Tomas Andersson Wji av honom och fick nys om The Smiths som jag totalt hade glömt bort. Jag fick även The Killers nya singel som inte släppts än, men den var bara sådär.
Vi pratade om bortglömda James Blunt och Patriks Isaksson högfärdighet men ändå ärliga texter och kents bästa och sämsta. Lars Winnerbäck usla karisma och jag skrattade gott åt ett klipp från "Fredag hela veckan" där dom härmade Lars Winnerbäck och Miss Li. Henne avskyr jag också. Snacka om noll utstrålning.
Det var iallafall riktigt trevligt och han älskade Joshua Radin och Damien Rice minst lika mycket som jag.

Nu har dock alla gått som jag tidigare hade intressanta disskutioner med, för idag känner jag mig riktigt filosofisk och tänker igenom mina svar.

Jag tänkte efter lite idag på bussen och insåg att jag var less.
Jag är less på bussarna tvära inbromsningar i hopp om att ge oss alla whiplashskador.
Jag är less på våra dåliga vägar som gör att gammlingarnas löständer hoppar ur.
Och jag är less på alla jävla bilister som måste fått sitt körkort från en flingpaket.

/newbie


Kommentarer
Postat av: Saja

Och explore var askul!

Jag älskar Miss Li, hon är så glad och visst har hon utstrålning!

2008-09-27 @ 13:44:09
URL: http://www.laxbox.bloggagratis.se
Postat av: Lovisa

aw, malin dett var fint skrivet. jag tror jag fick en liten tåt i ögat, ( en bra tår :P )

du är bra du med malin :)

2008-10-04 @ 17:56:51
URL: http://viewsoflife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0