dagens funderingar

Ja det får bli ett inlägg till under min trista arbetsdag. Men jag fick just några funderingar jag vilel dela med mig av.

Dom vuxna/gamla/äldre säger oftast till oss ungdomar/unga/yngre att vi beter oss så fruktansvärt, så som dom aldrig skulle gjort.
Vi lämnar inte plats åt dom gamla på bussen och har mössor på oss inne.
Men hur är det egentligen om man vänder på allt?

Ett flertal gånger har jag varit med om att när jag kliver på bussen sitter tanter på det yttre sätet mot mittgången och med sin påse på sätet brevid sig, gärna stirrande elakt på en själv, medans man får ställa sig längre bak för dom visar ingen tanke på att flytta på sig för att vi ska kunna sitta. Dom sitter där som lömska hygiener med blodtörstande käkar och tänker inte tveka över att försvara deras revir.
Inte fan vill jag lämna plats åt dom nästa gång jag åker buss, jag har själv lust att sätta mig på platsen mot mittgången och inte lämna en tanke att flytta på mig om dom så ber mig.

Sedan med mössan inne, är det egentligen så farligt. 80% av kroppsvärmen försvinner ut genom huvudet och här kommer dom och påstår att vi klär oss dåligt när dom själva vägrar se åt mössans håll "för att det kliar i håret" då.
Dom själva har skor inne och påpekar man det så säger dom bara: "Det är inneskor!" Men man själv kan se att dom använt dom lika väl utomhus.
Nästa gång någon säger: "Ta av dig mössan, det är oartigt att ha mössa inomhus!"
Så ska jag minsann svara: Det är en innemössa!

SÅDETSÅ!


Kommentarer
Postat av: Bea

haha klockrent

2009-02-14 @ 09:09:15
URL: http://beatriceanderss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0