it's not always what it looks like

Jag vet faktiskt inte riktigt varför jag skriver nu, jag borde sova men har allt för många tankar just nu.
Som tillexempel varför våran dator har blivit knäpp?
Varför jag blev tvungen att råka få nageln rakt på mitt skärsår på tummen?
Varför jag inte har duschat än?
   and so on.

Nej det är inte det som håller mig vaken, det är snarare samtalet jag hade tidigare med en kompis, jag är absolut inte upprörd, arg, sårad, ledsen, sur eller något annat man kan vara men jag blev tvungen att skriva av mig mina tankar bara.

Detta eviga snackande om att prioritera killen framför sina kompisar.
Jag har hört det förut av någon annan som sagt det, men varför inte bara komma och säga det direkt till mig?
Vill man umgås med mig, kan man ju faktiskt fråga och inte ANTA att jag ska umgås med min pojkvän bara för att jag har en. Det kanske verkar så i andra ögon att han är mitt "allt" och jag ser att vi ska hålla ihop föralltid, men så är det verkligen inte.
Jag vägrar säga orden "Jag älskar dig föralltid" för vet man ens vad det betyder, föralltid är föralltid, orka ens tänka tanken på en framtid! Visst, nu säger jag inte att man ska ragga runt vilt och inte se en framtid med den personen man träffar, men det är ju inte såna ord man ska kasta ur sig hur som helst.

Well, tillbaka dit vi var, kompisar och killen.
Jag har just nu på slutet umgåtts mer med min bästa vän Emma än på många månader vilken känns riktigt skönt. Jag vet att hon alltid finns där och med henne kan jag prata om verkligen allt och ingenting, hon är så jäkla smart och kommer med världens bästa lösningar så jag är bara glad att jag har henne.

Jag väljer alltid mina vänner före kärleken, men om mina vänner knappt hör av sig, kommer kvällen innan och vill göra något dagen efter (eller samma dag) och sedan blir sur för att jag inte kan, får man ju faktiskt skylla sig själv och inte anklaga mig för att jag prioriterar fel.

Jag kan tacka stallet och hästarna för att jag har så pass många vänner och vi ses ofta där och annars så ser jag dom i skolan, så jag tycker att jag umgås rätt mycket iaf - eller är jag helt ute och cyklar?


(Nu handlar inget om något sådant, egentligen var det här knappt det ämnet, men jag blev bara tvungen)


Kommentarer
Postat av: Saja

bra skrivet (Y)

2009-03-29 @ 14:29:39
URL: http://laxbox.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0