Brevet till Gunnar

Nu när brevet väl har anlänt kan jag skriva vad det stod i det :)


Kära Gunnar!

Jag kände att det var dags för mig att höra av mig, så att du inte tror jag har övergivit dig.
Jag hoppas att du har det bra och trivs nere i Kolbäck med dina fodervärdar Maria och Johan.
Jag vet att dom kan vara lite jobbiga med allt deras gulligullande, men hoppas att du har överseende med det och att dom trots allt är riktigt snälla människor.

Jag hörde att du är satt på diet, men mindre mat och mer motion, men sist vi träffades så såg du ut att ha tappat några gram. Låt det bara inte gå för långt.
Inga damer gillar en anorexia hamster.

 

Något du ska komma ihåg är som sagt att du är en hamster, och inget blodtörstigt lejon, så ge fan i att bita dom i hälsenorna, för det tjänar ingen av oss på, varken du, jag eller dom för del delen.

 

Jag och Rebecka har börjat planera vårat besökt ner till Kolbäck, som troligtvis blir i Oktober, så att vi kan komma och hälsa på dig. För du är trots allt min favorithamster, trots att det inte alltid kanske har märkts.
Du har varit på många ställen, men jag hoppas att du trivs där du är nu och att du lär dig saker på lektionerna på Strömsholm.

Om du sköter dig riktigt bra, kanske Maria t.o.m köper ett schabrak till dig med!
Jag har nämligen två stycken till Bosse, och jag tror det är ett bevis på att han har skött sig bra.

Du kanske även kan påminna Maria om att hon är skyldig mig en födelsedagspresent. Visserligen ligger vi lika på den fronten, men jag fyllde faktiskt år före henne.

Du kan faktiskt även hälsa henne att hon gärna får skicka upp lite fler dekaler att sätta på tävlingsskåpet om hon hittar några vill säga.

 

Slutligen vill jag bara säga att jag skickat med en present åt dig. Jag vet att du gillar dom!

 

Många kramar
Malin

p.s Säg inte till Maria att jag ger bort mandlarna för att dom är äckliga, låt hon upptäcka det själv. Annars – bit henne i fingrarna d.s

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0