come away with me

Just ja, detta bloggande var det ja, det är svårt när man inte kommer åt en dator när man är hos far, där det knappt finns tv.

Jag har ju inte ens skrivit om hur det gick förra helgen...
Lördag: Kiamba var superfin på framhoppningen i första klassen, inne på banan blev det kaos, men vi kom runt på nått lustigt sett, 9hundradelar från placering.
I andra klassen gick framhoppningen riktigt bajs och jag var nära att flyga av, och inne på banan var min plan att göra en ritt utan så många kråksprång, in my as att jag fick som jag ville , vi kom fel på ettan, tvåan , trean , åttan , nian och tian var hon så fräck och hade tänkt stanna på, tur att det fanns lite jävlarannama i mig så jag sa till att nu ska vi hoppa.
Vi kom runt och fick en placering på 10:e plats och rosett, det är ju lite roligt att man blir placerad när man inte ens satsar , kanske det borde bli min nya taktik?

Söndag: Jag, mamma, Eva och Adrienne for till Matfors för en andra lagtävling.
I första klassen var Addis helt okej, men i andra klassen! Vilken dröm alltså! Jag var så nöjd!
Här kommer det sjuka bara, i första klassen var det en jättesnål domare och där lyckades vi knåpa ihop 57%, i andra klassen , där hon kändes såååå mycket bättre, blev vi totalt nerbedömda till 54%!!!!! - Jag har aldrig ridit henne på så låga procent!! Då blir man lite arg, men men, bättre lycka nästa gång heter det ju.

Under veckan så har jag bara ridit och ridit och ridit! På Måndagen blev det Bo , Tisdagen Adrienne, Bo och Kiamba , Kiamba och Bo på onsdagen, på torsdagen blev det ingen eftersom jag slängde upp Maria på Adrienne, ni kan ju förstå hur bra ens ridsår läker när man bara sitter på hästryggen HELA tiden , min rumpa fick iallafall vila en dag, för på fredagen blev det alla tre hästar igen.

Sen idag, Lördag blev det tävling-igen!
Kiamba kändes jättefin och jag var så nöjd med henne, lite dåliga ökningar och jag kunde ha ridit med kortare tyglar, men hon var inte rädd för domaren och gjorde allt jag bad om. Vi slutade på 174p och 58%.
Till när jag skulle rida Adrienne var jag bara glad och tänkte, nu jäklar kan ju vi bara leka lite, för vi känner ju varann, tusan heller! Inne på banan dör hon av HELT - precis sådär irreterande och vägrar springa! Och det är just på hemmaplan hon gör så! Jag blev så besviken på henne! Till nästa helg, då det är Gidhundsjö ska Addis bara lekas med i skogen! Det har jag bestämt! Jag vill ha tillbaka min glada brud! Då ska vi förövrigt debutera LA, trevligt värre.

Och vill ni höra vad jag ska göra imorgon! Jo dra på trissor , jag ska vara skrivare för en MSV B:3 , jag som aldrig skrivit ett protokoll i hela mitt liv!!!
Ha, det kommer inte sluta bra iaf!

Hm , vad ska jag mer kunna ta upp?
Jo att jag har börjat skolan kan ju vara en bra sak!
Och jag har bara gått vilse tre gånger, sen har jag upptäckt alla våra fjortisar i våran klass!
På en lektion skulle vi typ måla av varann och sedan säga sitt namn, hålla upp bilden och säga en åsikt, typ som " Jag tycker att kryp är det äckligaste som finns"
Vad säger då inte dom dumma bimbosarna?
Första: "Jag tycker att det finns för lite affärer på stan"
Andra: "Jag tycker att converse är för dyra"
Tredje: "Jag tycker att toaletterna på stan är äckliga"
- TACK VI BAD ATT FÅ VETA EN ÅSIKT! INTE VAR NI BOR ÄTER OCH SOVER!?
Som tur var räddade Marcus allt: "Jag tycker att det är onödigt att det finns tre hårsalonger på varje gata i stan"

På tal om hårsalonger, kan jag ju berätta för er att jag var och klippte mig igår, och blev blond!
Fast min beskrivning är mer att jag ser ut som en dum blondin som blivit pissad på!
(Bevis på det kommer senare)

Och imorrn mina damer och herrar så kommer min kamera! En Konic Minolta Dimage A1! :)

"It's all or nothing"

/grassmonkey

image29

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0