hard work

Nu ska vi se om jag kan skriva en riktigt lååång och smaskig blogg.
Egentligen så har jag väl inget riktigt att berätta, men vi ska se vad jag kan dra ur mig.

Jag jobbar mest hela dagarna och sedan på kvällarna är jag ute på bete och jag har börjat fråga mig vart mitt sommarlov tog vägen?
Föressten kan ni väl själv se hur ansträngade mitt jobb är, oftast finns det ju ingenting att göral härom dan hade jag t.o.m så tråkigt att jag gick runt och kollade vem som hade skönast stol.. Dag vann.
Min pappa har köpt en brygga för en massa pengar och satt och snackade om den idag på fikat, men senast igår hade han inte råd att slänga ut några fjuttiga tusenlappa på en kamera. Nej han valde en brygga för dryga 12.000:- ist, tack far jag kunde ha köpt en halv häst för dom pengarna. Iallafall har jag tänkt gå och gulla lite och se om Järven inte vill sponsra mig och Maria när vi tävlar, transporten ska iallfall snart göras om med Järven loggan.
Som sagt, i övrigt har jag nästan inte hunnit göra något, badat har jag inte heller än gjort, trots att jag hade tänk göra det två gånger samma dag, men då blev jag sjuk istället.

Landsjöritten har jag hunnit med också, det blev jag och Rebecka som for iväg på den, egentligen skulle Rebecka inte kunna, men vi fixade så hon kunde åka med oss och Addis och Ompan blev riktigt bra kompisar.
Det var nog bland det roligaste jag gjort och jag kunde juh känna vilken kompis anda det blev mellan häst och ryttare, helt otroligt!

Midsommar, då det egentligen man borde ha varit ute och fjortisfull, spenderades istället nere i Axmarby med min älskling och det är nog det bästa jag varit med om, egentligen så gjorde vi ingenting särskilt, men det var så otroligt fint där att jag gärna flyttar dit och mysigt såklart, det står nog Adde mest för, men hans familj var urgulliga och asroliga!
Bussresan hem var väl inte alls lika rolig men, jag lärde juh mig att jag hade hål i skorna, jag hatar stolar som knekar och även bögar åker buss.

Hemma är jag nu iallafall, trots att den här bloggen inte blev som jag hade tänkt.
Har nyss varit ute och ridit Addis för Annica och det gick riktigt jäkla bra!
Hon gick super, dock blev hon väl trött på slutet så vi gav oss, ska iväg till Ånge nu till helgen, jag ville hellre åka till Gidhunsjö, men blev tvingad till Ånge, p.g.a lagen saknade personer, men jag känner att det spelar inte någon större roll, jag bryr mig ändå inte om det går dåligt, hon kommer har varit igång för fullt i två veckor då, så jag har överseende med henne och vi är juh inte på samma nivå på dom andra med 100.000:- hästar.

Nej nu ska jag lyssna på lite musik och planera in nästa besök till min älskling.

/grassmonkey

image21

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0