music is my world

Musik är faktiskt nog en stor del av mitt liv, men nu idag när jag satt och tittade på ztv så blev jag fan riktigt förbannad. Kan vilken artist som helst slå igenom nu? Om jag var en stockholmare så skulle jag riktigt skämmas över den svenska musiken som görs där nere och när dom dessutom blandar in huvudstadens namn i låttiteln, så är det illa, som ex. Stockholm Callin och Stockholm Senerad.
Jag älskar våran huvudstad, den är hur bra som hellst, så även om inte dom skämms över låtarna som görs i vårat land, så gör jag det!
Sedan kan jag snabbt gå vidare till en grupp/person M.I.A - Papers papers. Nog bland dom värsta låtarna jag hört och P.diddy's nya video, har vi inte nog teknik för att slippa återuppliva dom gammla fula videorna, jag tycker det är näst intill skandal!

Min helg har varit ganska bra, jag var på IKEA igår och köpte grejer till mitt rum och fick äntligen sova där. Har haft lite ångest den här helgen, jag tänker allt för mycket, lever i min drömvärld och det är allmänt ansträngade när den ibland kommer till verkligheten.

Hade även tänk säga några ord om döden. Min låssasbrorsa Björn's kompis dog i fredags, det var han som omkom i bilolyckan i värmland tillsammans med sina föräldrar. (Björn går första året där nere.)
Jag tror inte ens man kan tänka sig in hur man skulle må någon kompis dog, jag menar, dom är ju oftast i samma ålder som en, inte vill man själv dö nu, livet har precis börjat! Förövrigt hade han nog som dog, syskon. Förstå hur det skulle kännas om ens eget syskon dog, plus föräldrarna. Det är nästan så jag skulle ta livet av mig med en gång. Det värsta är att tänka på att någon gång kommer ens egna föräldrar dö, kanske före en själv. Det känns hemskt. Man har ju levt med dom nästan varje dag, man vill aldrig att dom ska försvinna - aldrig!

/grassmonkey


Kommentarer
Postat av: Sandra

Men oh, vad bra du skrivit och formulerat. Jag älskar den här texten om döden. Jag håller med till 100% alltså! :'O Jag håller absolut med. Aaw, jag blir nästan tårögd.

2008-02-04 @ 12:26:52
URL: http://laxbox.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0