i want to see it

Jag vet inte vad jag ska tro längre, för allt är upp och ner. Jag håller på att bli förskyld, vilket inte är bra, sen så är jag allmänt trött och jag är glad, men ändå ledsen, för att jag svek mig själv så mycket när jag mådde som sämst och tappade oerhört.
Men nu har jag tagit mig samman, iallafall har jag börjat jobba mig uppåt och jag hoppas att det blir som jag tänkt.

Jag vill ju egentligen inte skriva så mycket om kärlek i den här bloggen, men jag kom och tänka på en diskussion jag och min syster hade förra veckan om förhållanden.
Jag - personligen, föredrar långdistans och ja, ni får tycka att jag är dumihuvudet, men jag orkar inte med allt det som är i vardagen, jag har så mycket att göra varje dag och att då klämma in ytterligare en person i det, skulle bara göra allt sämre. Min häst kommer i första han för mig och det kommer han alltid göra.
Hon tyckte dock det var helt vansinne och förstod inte hur jag kunde tänka så, när det är oerhört tärande på folk med distans. Men samtidigt, klarar man distans, då klarar man väl det mesta? Man är inte "upp i varann" hela tiden och man får längta efter varandra, sen att det är mycket man kanske hade velat att den andra också skulle varit med om är en annan sak.
Men om vi säger att du har träffat "Mr. Right" och ni bor 70mil ifrån varann, skulle du låta det hindra dig då?
Ni kanske inte kan leva ihop nu, men om det verkligen är RÄTT, hur hanterar du det då? Ska du bara låta honom passera?
Vi fortsatte våran diskussion om man kan vara tillsammans med någon, trots att du inte skulle vilja spendera ditt liv med honom.
Jag ansåg att man kanske inte alltid spang och letade efter den det första man gjorde, typ att när man är 15år känner att "Åh, han kan jag se mig själv leva tillsammans med om 15år".
Det är ju inte så man tänker, om man tycker om någon vill man ju ge den en chans och se vart det leder, sen kan man alltid gå skiljda vägar, men du gav iallafall det en chans.

Nej usch vad långt det blev, alldeles för långt och jag hoppas jag fick till ett slut på allt och inte en evigthetsmaskins fråga som vi pratade om tidigare idag.

/grassmonkey


Kommentarer
Postat av: Sajan

Jag kan verkligen se dig som en politiker! =D

Inget med inlägget att göra kanske. Du är så bra på uttrycka dina åsikter, beskriva hur du känner, argumentera och är frågvis! Bra!

2008-11-20 @ 11:28:37
URL: http://laxbox.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0