the time i passing by

Känner ni det?
Julen närmar sig, utan för fönstret dansar snöflingorna sin egna dans som bara dom förstår.
Dom flyger med vinden och landar sedan lätt på backen, inte smälter dom heller, dom lever kvar och tillsammans förvandlar dom sig till ett vitt täcke som lägger landskapet i ett lugn som vi alla kan känna.
Men än så har man inte gett sig in i julhandeln.
Det är mindre än en månad till jul och på söndag är det första advent. Vi adventspyntade igår, för Mammut åker bort i helgen, men ändå så känner jag inte stämningen och ingen stress heller.
Jag borde springa runt och köp julklappar, men jag vägrar.
Istället sitter jag demostrativt och tjurar, för jag har egentligen inga pengar att handla för och jag tänker hålla en mycket låg budget iår. Det är inte många som kommer få presenter för den delen, det är inte dom som är det viktigaste.

Jag gillar att få presenter, julklapar och allt vad det heter, men ger jag bort dom, så ska dom vara speciella och minnervärda. Jag köper hellre en billig bok och hittar på något roligt med den, än slänger bort pengar på en svindyr klocka, som om några år inte kommer kommas ihåg.

Jag vill bara sätta mig vid ett fönster och titta ut, ut på när snöflingorna dansar och förvandlar våran natur till ett vinterlandskap.

/grassmonkey

Kommentarer
Postat av: saaaaja

fyfaaaaaan vilken julstämmning jag fick från början det där med "snöflingorna dansar sin egen dans som bara dom förstår." Du är min gud när det gäller att skriva.

ÄLSKAAAAAAAAAR JULEN!



MÅSA, helt klart ska det stå det på min rygg! I en tatuering. Fyyyy vad du är duktig!

2008-11-27 @ 20:36:44
URL: http://laxbox.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0