we can all be strong

Förlåt mig igen, jag svek både mig själv och alla andra över att inte gå till skolan idag, men efter att ha varit upp till 2-3 varje natt så sa min kropp ifrån. Jag kan inte behandla den hur som helst och jag måste skräpa mig.
Just nu är det bara jobbigt, för jag är inte klar med någonting. Samhällen är fortfarande inte klar, för mitt huvud klarade det inte igår, kalendern har jag helt tappat idéer till och jag måste fixa den imorgon, jag har inte läst historian eller samhällen och jag känner en press från mig själv nu som jag måste ta tag i. För detta funkar inte.

Jag måste börja bry mig mer om mig själv. Inte rent ordagrant, men jag måste se till att ge mig sömn, ta mig tid till ro och inte springa runt och tillfredställa (ja det heter så) alla människor runt omkring mig. Det måste vi alla göra. För en person utan sömn och lite mat, mörknar. Dom blir gråa och dassiga vilket relaterar att man slutar umgås med dom, för även om man inte alla ska komma och se ut som en top modell, så vill man att alla människor ska bry sig lite om sitt utseende och sin kropp.
Det betyder inte att man ska ösa på smink och klä sig i dom dyraste kläderna, utan kunna komma och man faktiskt kan se att det gnistrar lite i den andra personen ögon - det är det som räknas.

Människor som "dödar" sig själva är inte medveten om det, men när man börjar klaga så över att "Gud så ful jag är" så nöter du in det i både dig själv och andra människors åsikter. Du kan påverka om det första du säger på morgonen är: "Jag är så jävla ful idag." Alla andra kommer också se dig som ful/tjock/äcklig eftersom DU säger det, och DU påverkar dom att tro det. Man orkar inte visa andra människor en sympatirspekt om hur vacker dom är, kan man inte inse det själv är det ändå helt meningslöst.

Därför anser jag inte att det är fel för mig att ställa mig framför spegeln en dag och säga: Gud vad söt jag är!
Även om det bara är för en dag, en timma eller en minut, så kommer du utspela mer respekt och glädje än alla andra på jorden skulle skriva in det i pannan på dig. - då skulle det bara stiga dig åt huvudet...


/grassmonkey



Kommentarer
Postat av: emma IGEN

jag bara helt älskar det du skriver. helskotta säger jag bara! :)

2008-11-06 @ 15:16:56
URL: http://emmastman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0