i ett övergivet hus

Det känns som det är dags att blogga lite igen. Det går rätt segt med det faktiskt, men nu när det är så fint väder har man bättre saker för sig. Som att hoppa runt på stan med kryckor t.ex!

Tordag drog vi ner till sthlm. Det hela var lite komiskt eftersom vi pratade om vem som skulle försova sig då bussen gick 04.55. JAG var den som försov mig. Eller rättare sagt så ringde aldrig min mobil. Dock ringde Björns mobil vid 5 och han körde mig hela vägen till flygplatsen. Helt sjukt hur snäll han var. Jag anlände strax efter dom andra och vi tog flyget mot huvudstaden.
Väl där nere gick fick vi gå till vandrarhemmet och lämna väskorna i ett bagagerum (vi fick alltså inte checka in än), sedan drog vi för att göra stan. Jag och Britta drog runt och började på Punkt shop and so on.
Sedan samlades vi för att göra ett besök på riksdagen. Det var helt okej, trots att våran gudie var helt störd. Därefter fick vi äntligen checka in på vandrarhemmet. Alla fräschade upp sig lite sen stack vi på middag och åt mongolisk barbeque, det var najs.
Sedan var vi några från klassen som stack på till grönan. Vi åkte sjukt mycket, bla Insane och jag och Jenny åkte Tilt. Det är det värsta jag gjort...

Fredag så började vi med frukost sedan åkte vi till aftonbladets media center. Det var helt sjukt kul, vi fick sitta vid datorer och skulle ta reda på ledtrådar om ett mord (påhittat ofc) sedan fick vi som gick rörlig bild göra ett inslag för webbtv och grafikerna fick göra framsidor till en tidning.
Sedan käkade vi lunch och begav oss till gamla stan och åt ben and jerry glass. Sedan stekte vi lite i hamnen och stack sedan till SVT för att se inspelningen av Parlamentet.
Det var helt sjukt kul och vi lyckades t.o.m sitta på första raden. Fick skratta i en timme!
Sedan stack några av oss tjejerna i klassen och käkade pizza i vasastan. Det var riktigt mysigt.
Vi åkte sedan tillbaka till vandrarhemmet och skulle byta om för att göra oss klar till en utekväll.
Det var dock där mina planer slutade då mitt ett av mina kära knän fick för sig att hoppa ur led. Mycket mysigt.
Det blev ambulans till karolinska och stannade där från 22.10 och återvände till vandrarhemmet 03.00, hoppandes på kryckor.

Lördag åkte vi hem, först fikade vi dock på stan och jag fick hoppa lite upp och ner på drottninggatan. Det var rätt drygt och jag längtade verkligen hem.
Vi åkte tåg hem och sista biten buss. Det var nog den bästa, då jag, Linda, Jonte och Daniel hade världens härligaste samtalsämnen.
Sedan hämtade min älskling upp mig på busstation i världens fulaste frisyr.

Det jag lärde mig mest av den här resan är att sthlm:are visst bryr sig om andra. Dom flyttar ju iaf sig när man hoppar fram på kryckor.


Kommentarer
Postat av: -E

Ja vi sthlmare är ju världens snällaste :)

2009-05-19 @ 19:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0