go with the flow

Jag och Linda satt och såg på uppdrag granskning idag, det handlar om väldtäkten i Bjästa, som sedan fått stor uppmärksamhet på internet.

Det var ganska sjukt, för vi sa till oss själva innan att "Vi låssas att vi inte vet någonting om det här, så vi tar ställning efter".
Efter 20min i programmet är vi helt på killens sida.
Sedan vänder allt och allt blir till tjejens fördel resten av programet.

Efteråt engegerade vi oss i chatten på svt men fick inget svar.
Det dom pratade mycket om är att skolan inte tog ställning till efter domen var lagd och att tjejerna fick ta så mycket skit.
Nu när vi kollade på bdb så var det precis tvärtom och killens bror fick ta en massa jävla skit.
Min fråga är nu: Hur uppdrag granskning ska ta ställning till det dom nu har skapat?
Dom gör ju exakt jävla samma sak.

Jag har nu blivit neutral i hela frågan, jag var förut på killens sida, men han har ju för fan erkännt.
Men jag är som sagt neutral i allt det här och tycker det är synd om båda sidorna.

Förlåt för ett rörigt inlägg, blev bara tvungen att få det ur mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0