wings

Nu sitter jag här och dricker ut sommaren. Ja inte sprit då som är det första ni kanske tror, utan dricker det sista av mammas hemmagjorda saft som finns kvar. Den är förbaskat god, men passar bara på sommaren. Nu smakar den redan lite beskare. Jag saknar sommaren väldigt mycket när jag tänker på den. Värmen och solen, betet och frankrike.
Ja speciellt Normandie, Frankrike. Ett av jordens vackraste platser. Det säger jag också om Key West, Florida och jag tycker det är två platser man måste besöka innan man dör.
Men nästan gång jag reser någonstans, så ska det vara utan min familj. Ja min pappa är snäll som bjuder, men seriöst. Att bli bjuden på en resa för att bo med några som bråkar exakt hela tiden är inte värt det. Aldrig lugn och ro. Ett sällskap på 9pers är inte en lugn och avkopplande semester. Speciellt när han som bjuder på resan vill ha runt en på alla krigsmoment som fanns i närheten. Jag tror vi tittade på 5likadana bunkrar. "Har man sett en bunker så har man sett alla" var min åsikt.
Efter det besöket var jag sur och satt kvar i bilen under det andra. När dom kom tillbaka ansåg dom att jag hade missat något sååååååå otroligt. Jag skrattade falskt och somnade om, för jag brydde mig egentligen inte ett jävla dugg.

Men sedan havet, husen, stranden, människorna i Normandie, helt otroliga. Det var som att gå in i en annan värld ibland och jag ville stanna, för mig själv. Bara gå runt och filosofera på livets alla konstiga fenomen, för det är det man ska göra när man är på semester. Inte ligga i ett tempa på 190km/h och hinna se alla sönderskjutna pinnar som en gång i tiden har varit ett vapen. Man bryr sig bara inte längre. Speciellt inte när man är hungrig, trött och har mensvärk. Då är livet inte kul längre det kan jag lova.

Nej, nog om sommaren. Min sista klunk sommarsaft gled ner för halsen nu.
Tack och adjö sommar, vi syns nästa år.

/grassmonkey


Kommentarer
Postat av: Sajan

Fin skrivet. Förstår hur du känner.



Men nu ska vi välkommna vintern! :D

2008-10-25 @ 15:49:28
URL: http://laxbox.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0