we got to be careful

Ibland har man lust att bara skriva av sig allt som man känner, men man vet att man inte kan.
Det är inte samma sak längre, när alla läser, eller inte alla.
Jag har sagt förut att jag skriver för mig egna skull och inte för någon annans. Jag ändrar inte mitt sätt i mitt skrivande eller skriver om saker ni vill läsa, utan jag skriver som jag känner för det och så ofta jag känner.
Men nu vet jag inte om jag klarar av pressen att det är så många "närstående" som läser som jag inte vill ska läsa.
Jag vet, man ska inte skriva om man inte vill att folk ska läsa, för det är trots allt internet.
Men när är det okej att inte vilja få folk att läsa då?
 Jag kanske behöver skriva för att själv må bra, men jag mår inte bättre av att folk runt omkring säger: Hur mår du, jag läste din BLOGG! Sånt gör mig bara jävligt förbannad.
Min blogg är min, jag skriver om det som är mitt. Vill jag prata om det utanför den här sidan så gör jag det, men jag kanske har valt att inte göra det med just er.
Det är sånt som gör den stora skillnaden.

 /grassmonkey


Kommentarer
Postat av: Saja

Jag accepterar ditt beslut. Om det nu är ett beslut. Jag tycker det är bra att ha en blogg för som sagt man kan skriva av sig. Fast jag skriver ju inte så ofta om mina åsikter och personliga problem osv eftersom jag har en ''riktig'' dagbok. Men som sagt alltid skönt att skriva av sig även om det är på internet!!

2009-01-21 @ 22:46:00
URL: http://laxbox.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0